Categories
Fotografi Vesti

ОДРАЗ – Алекса Трбовић – Галерија Прогрес

trbovic-pozivnica-odrazАлександар М. Трбовић отвара необичну изложбу фотографија близанаца у Галерији ПРОГРЕС у понедељак 29. септембра од 19 часова. Изложба ће трајати до 5. октобра 2014. године.

Део текста из пера Драгана Бабовића о радовима које ће видети љубитељи фотографије у Београду:

Алекса Трбовић воли велике изазове, њега нису занимали сви близанци, него само једнојајчани. Код близанаца разликујемо оне двојјачане, који су физички и генетски више или мање различити, и ређу групу коју чине једнојајчани близанци, који су физички и генетски исти. Њих карактерише велика физичка сличност, па је аутор своју изложбу фотографија близанаца назвао – ОДРАЗ.

На прављење ове значајне збирке Алекса Трбовић је, како сам каже, сигурно изгубио једну пуну календарску годину. У то се рачуна време потрошено на проналажење и упознавање са близанцима, на разговоре и преговоре, на снимање, израду и предају фотогафија. Други део посла је веома тежак одабир најбољих фотографија након прегледања обимног материјала кога чине хиљаде њихових снимака.

Све фотографије Алексе Трбовића одликује висок технички и естетски ниво. Он свакој фотографији посвећује максимално време не допуштајући да ликовима и фигурама близанаца у кадру конкуришу оближњи предмети или позадина, како бојом тако и јачином светлости. Ако се мало боље усредсредимо на њих видећемо ауторову доследност не само у приступу теми по садржају, већ и у самој обради слика.

Иако је познат по својим црно-белим фотографијама, Алекса Трбовић је овај пројекат урадио у боји јер, како каже, она више одговара самој теми. Да би нагласио симетрију којом се једнојајчани близанци иначе одликују, он се одлучио за претежно централну композицију.

© Александар ТРБОВИЋ, Близанци - 036
© Александар ТРБОВИЋ, Близанци – 036

Портрети људи ретко могу бити спонтани, али је Трбовићу, овај задатак који је захтевао одређену режију, спонтаност модела била много важнија од амбијента и положаја извора светлости. Оно што није успео да избегне током снимања, он је вешто постигао зналачком обрадом фотографија. Као такве, оне слободно, свака за себе могу стајати независно од саме збирке, која представља целину његовог концепта.

Facebook Twitter Linkedin